خبرخوان

اخبار

✅انجمن علمی برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌کند:
این کتاب شرح مهیجی از قوانینی است که مبارزان سیاه‌پوست توانستند در آمریکا تصویب کرده و حقوق برابر خودشان را تضمین کنند. در این کتاب به هنرمندان و شاعران سیاه‌پوستی که از مشکلات سیاهان می‌گفتند نیز اشاره شده است.
«تاریخچه سه‌سال و نیمه ما و جنگ (1914 ـ 1917)؛ روس، انگلیس؛ آلمان، عثمانی و ایران» نوشته ملک‌الشعراء بهار به کوشش کاوه بیات از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شد.
روایت استاد دانشگاه کالیفرنیا از کارکردهای کمیته امداد امام خمینی هریس در کتاب «انقلاب اجتماعی: سیاست و دولت رفاه در ایران» می‌گوید که ایران پس از انقلاب از دریچه دولتی توسعه‌‌گرا چندان بررسی نشده است. کتابی که یرواند آبراهامیان آن را روایتی دست اول از ایران نامیده است
امیران مرزدار و مرزهای خاوری ایران تالیف: پیروز مجتهد زاده ترجمه: حمیدرضا ملک محمدی نوری چاپ اول بهمن ۱۳۹۸ ۵۷۰ ص ۸۵۰۰۰ تومان
انقلاب اجتماعی در بوته نقد و بررسی در گفتارهایی از كوان هريس، علی‌اصغر سعيدی و محمد مالجو گفتمان روشنفکری در مورد رفاه در ایران وجود ندارد نویسنده: محسن آزموده
کتاب «انقلاب اجتماعی؛ سیاست و دولت رفاه در ایران» اثر کِوان هریس (استاد دانشگاه کالیفرنیا با حضور علی اصغر سعیدی جامعه‌شناس و محمد مالجو اقتصاددان، شنبه ۷ دی 98 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود. حمیدرضا پرنیان دبیر نشست در یادداشتی به نقد و بررسی این اثر پرداخته است:
معرفی کتاب احترام 1399/02/30 سه شنبه
در این کتاب، سِنِت دربارۀ پیچیدگی‌های منش فردی و ساختار اجتماعی بحث می‌کند و نشان می‌دهد که نابرابری چگونه «احترام» را لکه‌دار می‌کند.
کتاب قدم اول آلن بدیو با ترجمهٔ ابراهیم اسکافی از سوی انتشارات «شیرازه کتاب ما» با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شد. به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آلن بَدیُو از فیلسوفان زنده دنیا و از چهره‌های برجستهٔ مکتب فرانکفورت است. او معتقد است انسان باید با ایده زندگی کند و به آنچه ایدهٔ کمونیستی و زندگی اشتراکی می‌نامد همچنان وفادار است، اما تلاش می‌کند که ایدهٔ کمونیستی را از تاریخ کمونیسم و به طور کلی از سیاست جدا کند.
کتاب کیفیت زندگی، شامل مقالاتی از جرالد آلن کوهن، هیلاری پاتنام، چارلز تیلور، مارتا نوسباوم، آمارتیا سن، مایکل والزر، دان بروک، رابرت اریکسون و... است که به همت آمارتیا سن (اقتصاددان هندی برنده جایزه نوبل) و مارتا نوسباوم (فیلسوف برجسته آمریکایی) در دو بخش تحت عنوان زندگی‌ها و توانمندی‌ها (بخش یکم) و سنت‌ها، نسبیت‌ها و عینیت باوری (بخش دوم) تنظیم شده است.